New Laptop Recommendations

Started by Heinrich, February 20, 2023, 08:06:29 AM

Previous topic - Next topic

Heinrich

I have 1000 dollars and want to run unbuntu or mint. Going to be used for household basics and online classes: both teaching and taking. Please advise. Vielen Dank/Muchísimas Gracias.

AMDG
Schaff Recht mir Gott und führe meine Sache gegen ein unheiliges Volk . . .   .                          
Lex Orandi, lex credendi, lex vivendi.
"Die Welt sucht nach Ehre, Ansehen, Reichtum, Vergnügen; die Heiligen aber suchen Demütigung, Verachtung, Armut, Abtötung und Buße." --Ausschnitt von der Geschichte des Lebens St. Bennos.

Bernadette

I've got an Asus 17.3" laptop I'm trying to sell: 12gb ram, 1tb hdd, completely reset. Open to offers. :)
My Lord and my God.

andy

I bought this ASUS https://www.bhphotovideo.com/c/product/1360991-REG/asus_ux430ua_dh74_i7_8550u_1_8g_16gb.html in 2017 and it still works very well. I run Ubuntu on it. Now it is my B laptop. Have been using Linux since 199 btw.

Heinrich

I bought an HP Envy. 17.3 incher. Enjoying learning Windows commands, going to run mint, etc.
Schaff Recht mir Gott und führe meine Sache gegen ein unheiliges Volk . . .   .                          
Lex Orandi, lex credendi, lex vivendi.
"Die Welt sucht nach Ehre, Ansehen, Reichtum, Vergnügen; die Heiligen aber suchen Demütigung, Verachtung, Armut, Abtötung und Buße." --Ausschnitt von der Geschichte des Lebens St. Bennos.